Aktualności z życia SPFL Air-Action

   4 września 2010   |   CZECH INTERNATIONAL AIR FEST 2010

W dniach 4-5 września część ekipy SPFL uczestniczyła w pokazach CIAF 2010 w miejscowości Hradec Kralove.  Część naszych przybyła już w piątek koło południa, co dało im niemal nieograniczony dostęp do statyki (w kolejnych dniach było to nieco utrudnione przez barierki i taśmy) oraz przylotów i treningów.  Weekend obfitował w bardzo zmienną pogodę,  jednak nie zniechęcała ona rzeszy sympatyków lotnictwa, których mnóstwo było zarówno na samym lotnisku jak i pod jego płotem. Obszerniejsza relacja już wkrótce w dziale “Gdzie i kiedy byliśmy“:)

   11 sierpnia 2010   |   KECSKEMET AIRSHOW

W dniach 7-8 sierpnia 2010 r. w miejscowości Kecskemét (Węgry) odbyły się międzynarodowe pokazy lotnicze i wojskowe armii węgierskiej zwane w skrócie Kecskemét Airshow. Jest to jedna z największych imprez lotniczych w Europie. Dla potwierdzenia tegoż statusu oraz upamiętnienia setnej rocznicy lotnictwa węgierskiego organizatorzy pokazów zadbali o rewelacyjny zestaw atrakcji. W Kecskemét Airshow udział wzięły topowe, europejskie zespoły akrobacyjne z włoskim Frecce Tricolori na czele, który to zespół w tym roku obchodzi swoje 50-cio lecie. Jeżeli chodzi o dynamiczne pokazy pojedynczych samolotów, również było na czym „zawiesić” obiektyw. Przegląd był pełny – od najnowocześniejszych maszyn klasy Rafale, Eurofighter czy F/A-18 aż po konstrukcje już wychodzące z użycia jak MiG-21 czy Mirage F-1. Statyka również była przepełniona atrakcjami z Su-27 i F-15 na czele. Na tak zacnej imprezie nie mogło zabraknąć fotografów z Air-Action! Byliśmy tam już od piątkowych przylotów i treningów. Jak to u nas: połączenie wspólnego spotkania z lotniczym fotografowaniem poskutkowało wspaniałą zabawą! Pościg za kadrami przerywany salwami śmiechu i popijaniem kultowej „Coli Light” to coś co lubimy najbardziej. Efekty tej wyrafinowanej mieszanki do obejrzenia już na naszym forum oraz wkrótce na stronie w dziale Gdzie i Kiedy Byliśmy.

   7 sierpnia 2010   |   XI MAZURSKI FESTYN LOTNICZY

W dniach 6 – 8 sierpnia po raz jedenasty odbył się mazurski festyn lotniczy. Miejscem tegorocznej imprezy było malownicze Jezioro Niegocin, a same pokazy można było podziwiać z giżyckiej plaży. Nad mazurską wodą zaprezentowały się wspaniałe maszyny, a miejsce pokazów było pięknym dodatkiem do całości imprezy. Nie mogło oczywiście nas tam zabraknąć. Obszerniejsza relacja zamieszczona zostanie wkrótce w “Gdzie i kiedy byliśmy.

   30 lipca 2010   |   BIAŁO-CZERWONI W MIROSŁAWCU

Dnia 30 lipca 2010 w 12 Bazie Lotniczej w Mirosławcu miało miejsce niecodzienne wydarzenie - na lotnisku wylądował zespół akrobacyjny Biało-Czerwone Iskry w celu tankowania i przygotowania samolotów do przelotu nad Kostrzynem. Przelot, a właściwie „namalowanie” na niebie biało-czerwonej flagi, było jednym z najważniejszych punktów programu otwarcia Przystanku Woodstock, zorganizowanego już po raz szesnasty przez Jurka Owsiaka. Po pokazie nad Kostrzynem samoloty powróciły do Mirosławca, aby ponownie uzupełnić paliwo. Przed wylądowaniem piloci zaprezentowali próbkę swoich akrobacyjnych umiejętności obsłudze bazy, co skrzętnie fotograficznie wykorzystaliśmy. Obszerniejsza relacja zamieszczona zostanie wkrótce w „Gdzie i kiedy byliśmy”.

   24 lipca 2010   |   PIKNIK LOTNICZY W NOWYM TARGU

W sobotę 21 lipca 2010 wybraliśmy się na Piknik Lotniczy w Nowym Targu. Prognozy zapowiadały ulewne deszcze, pogoda jednak zaskoczyła nas na plus i zaserwowała słoneczny dzień. Dzięki temu miłośnicy lotnictwa zgromadzeni w Nowym Targu mogli zaliczyć tę imprezę do udanych. Główną gwiazdą pokazów był Marek Szufa na Christen Eagle II. Sporych emocji dostarczyły widzom również akrobacje na samolocie Extra 330 – za sterami Artur Kielak. Więcej wkrótce tam, gdzie zwykle :)

   21 lipca 2010   |   ŻAR TROPIKÓW W MIROSŁAWCU

W dniu 21 lipca 2010 odwiedziliśmy lotnisko w Mirosławcu. Była to nasza pierwsza wizyta, odkąd 12 Bazę Lotniczą w Mirosławcu i stacjonującą w niej  8 elt połączono we wspólny komponent lotniczy z 21 Bazą Lotniczą ze Świdwina, gdzie do tej pory stacjonowała 40 elt. Podczas wizyty w bazie dowódca komponentu płk dypl. pil. Ireneusz Starzyński znalazł chwilę czasu, aby z nami się spotkać.  Ku naszemu bardzo miłemu zaskoczeniu klubowe koszulki, w które byliśmy ubrani, zostały natychmiast rozpoznane i usłyszeliśmy kilka komplementów dotyczących  fotografii widniejących na internetowej stronie  stowarzyszenia. Zmotywowani słowami dowódcy, wyruszyliśmy na nasze fotograficzne łowy. Panujący na lotnisku upał spowodował,  iż po paru minutach byliśmy po prostu mokrzy. Drugim skutkiem ubocznym tak wysokiej temperatury była ogromna termika na płycie lotniska. Robiliśmy jednak wszystko aby wrócić „z tarczą”. Efekty naszych działań wkrótce zaprezentujemy w dziale „Gdzie i kiedy byliśmy

   18 lipca 2010   |   ROYAL INTERNATIONAL AIR TATTOO 2010

W dniach 14-19 lipca 2010 w Fairford w Wielkiej Brytanii odbył się Royal International Air Tattoo – największe w Europie, a według organizatorów także i na świecie, pokazy lotnicze. Oczywiście na tak wspaniałej imprezie nie mogło zabraknąć fotografów z Air-Action. Od pierwszego dnia byliśmy tu silną ekipą (wcześniej odwiedziwszy także walijski Mach Loop). Zarówno pokazy jak i treningi były kapitalne i atrakcyjne dla każdego fotografa. Największą z atrakcji był pierwszy europejski pokaz najbardziej nowoczesnego samolotu piątej generacji, czyli amerykańskiego myśliwca F-22 Raptor. Były też atrakcje, o których wcześniej nie wiedzieliśmy, a okazały się naprawdę ciekawe, jak choćby atak na lotnisko dwóch Tornado, pokaz grupy akrobacyjnej We Fly Team czy… wspólny pokaz samolotów Spitfire z EF-2000 Typhoon. O tych i innych aspektach naszej wizyty na Air Tattoo  można poczytać w Gdzie i Kiedy Byliśmy.

   30 czerwca 2010   |   JASTRZĄB WIECZOROWĄ PORĄ

W dniu 30 czerwca 2010 r. po raz kolejny, w barwach SPFL, odwiedziliśmy 31 Bazę Lotnictwa Taktycznego w Krzesinach, w której tego dnia zaplanowane były loty nocne. Choć to dopiero druga nasza wizyta w tym roku, to nie przyjechaliśmy tego dnia z pustymi rękoma. Nie mniej niż na wykonaniu nowych zdjęć zależało nam także na spotkaniu z Dowódcą i przekazaniu odbitek fotografii wykonanych w czasie poprzedniego wypadu. Zadanie wykonane. Kadrze spodobały się nasze zdjęcia, a nam z kolei nasze Jastrzębie w świetle zachodzącego słońca i “świetle” dopalaczy. O tym wszystkim przeczytać będzie można wkrótce w dziale „Gdzie i kiedy byliśmy”.

   27 czerwca 2010   |   VII MAŁOPOLSKI PIKNIK LOTNICZY W KRAKOWIE

W dniach 26-27 czerwca po raz siódmy na terenie Muzeum Lotnictwa Polskiego na lotnisku Rakowice – Czyżyny w Krakowie odbył się Małopolski Piknik Lotniczy. Na krakowskim niebie zaprezentowało się wiele wspaniałych statków powietrznych. Opublikowany tuż przed piknikiem program obfitował w atrakcje, które sprawiły, że nie mogło nas tam zabraknąć. Na pikniku można było podziwiać kunszt maszyn z II Wojny Światowej i czasów powojennych, konstrukcje radzieckie, amerykańskie i polskie. Doskonałym przykładem jest amerykański Rockwell OV-10 Bronco, North American AT-6 Texan, Dornier Do-27. Za sterami Christen Eagle II wystąpił Marek Szufa, który zaprezentował także replikę Curtiss Jenny z I Wojny Światowej. Niekwestionowanym hitem był pokaz umiejętności akrobacyjnych Jurgisa Kairysa na Su-26, który sztukę akrobacji oraz panowanie nad tą maszyną opanował do perfekcji. W fantastycznym wykonaniu akrobacji szybowcowej można było podziwiać Jerzego Makulę, na specjalnie dla niego zbudowanym jedynym takim szybowcu na świecie MDM Solo Fox. Na pikniku wystąpili także członkowie Grupy Akrobacyjnej Żelazny w pokazie solowym oraz zespołowym, oraz Biało-Czerwone Iskry. Pogoda dopisała, więc wszyscy byli usatysfakcjonowani. Po więcej informacji i zdjęcia zapraszamy tam, gdzie zwykle :)

   20 czerwca 2010   |   IV PŁOCKI PIKNIK LOTNICZY 2010

W dniu 20 czerwca 2010 roku odbyła się impreza lotnicza, jakiej do tej pory Płock, a prawdopodobnie i cała Polska dawno nie widziała. Główną atrakcją tego pikniku było samo miejsce pokazów. W odróżnieniu od wielu podobnych imprez lotniczych w całej Polsce, tym razem wszystko rozegrało się nad Wisłą, a zmagania pilotów można było śledzić ze skarpy znajdującej się dobre kilkadziesiąt metrów powyżej poziomu rzeki, dzięki czemu przelatujące maszyny znajdowały się wielokrotnie na równi, a nierzadko poniżej publiczności. Okoliczności te spowodowały, że same pokazy w ekspresowym tempie określone zostały przez Świrów Lotniczych jako “polskie Axalp”. Po więcej informacji i zdjęcia zapraszamy tam, gdzie zwykle :)

Strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65

Zdjęcia objęte są prawami autorskimi i nie mogą być wykorzystywane w jakikolwiek sposób bez odpowiedniego zezwolenia.