Aktualności z życia SPFL Air-Action

26 maja 2013   |   CASLAV OPEN DAY

W dniu 25 maja 2013 roku, w 21 Bazie Lotnictwa Taktycznego Czeskich Sił Powietrznych w Čáslav, zorganizowano dzień otwarty. Główną atrakcją imprezy były pokazy lotnicze, na których nie mogło zabraknąć naszego Stowarzyszenia. Już niedługo fotorelacja z tego wydarzenia :)

25 maja 2013   |   ŚWIĘTO MIŃSKICH SMOKERÓW

W dniach 24-25 maja 2013 roku po raz kolejny odbyły się w Mińsku Mazowieckim obchody święta 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego. Drugi dzień obchodów to dzień pokazowy na lotnisku bazy, gdzie można było podziwiać dynamiczne pokazy mińskich Smokerów oraz wystawę statyczną. Oczywiście nie mogło nas tam zabraknąć. Zdjęcia wkrótce.

21 maja 2013   |   “ORLIK” – PRÓBA GENERALNA

Dnia 21 maja 2013 roku Stowarzyszenie Polskich Fotografów Lotniczych otrzymało zaproszenie do udziału w treningu Zespołu Akrobacyjnego „Orlik”. Nie bylibyśmy „lotniczymi świrami”, gdybyśmy nie skorzystali z okazji odwiedzenia radomskiego lotniska. O tym co zaprezentowali nam piloci, jakie niespodzianki robiła pogoda i co uwieczniły nasze aparaty już niebawem tam, gdzie zwykle.

19 maja 2013   |   BLIŻEJ NIEBA NIŻ MIASTA

Na lotnisku miejscowego aeroklubu w Michałkowie, w dniach 18-19 maja 2013 roku, już po raz trzeci odbył się Festyn Lotniczy „Lotnisko bliżej miasta”. Po długiej, zimowej przerwie w pokazach lotniczych, na ten weekend czekaliśmy z niecierpliwością. Tak więc w sobotni poranek stawiliśmy się w licznym gronie na lotnisku. Pogoda oraz humory tego dnia dopisywały, a powyższe dawało nadzieję na wykonanie ciekawych zdjęć, które będzie można obejrzeć tam, gdzie zwykle.

15 maja 2013   |   EPKK REAKTYWACJA

Maj – czas kwitnących mleczy i fotograficznych majówek. Z tej okazji ekipa SPFL dwukrotnie w przeciągu tygodnia odwiedziła lotnisko Kraków-Balice, goszcząc zarówno w części cywilnej, jak i u 3. Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej stacjonującej w 8 Bazie Lotnictwa Transportowego. Dzięki uprzejmości portu lotniczego i dowództwa mieliśmy przyjemność uwiecznić w kadrach słynne śmigłowce Mi, ale nie tylko… Na pełną galerię i relację zapraszamy już wkrótce.

24 kwietnia 2013   |   SUNSET AIR BASE

Samoloty Su-22, niezmiennie wzbudzają zachwyt wśród miłośników fotografii i lotnictwa. W roku 2012 para tych maszyn brała udział w wielu pokazach lotniczych zarówno w kraju jak i za granicą, zawsze będąc jedną z największych atrakcji tych imprez. W dniu 24. kwietnia 2013 roku odwiedziliśmy 21 Bazę Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie – miejsce gdzie Su-22 stacjonują na co dzień. Fakt, iż tego dnia odbywały się loty wieczorno nocne rozbudził nasze fotograficzne apetyty, gdyż liczyliśmy że choć część fotografii uda się wykonać w promieniach zachodzącego słońca. Duża ilość lotów, serdeczne przyjęcie w 21 BLT, oraz nasze wyśmienite humory, sprawiły iż wypad był bardzo udany – jak to ujęli nasi koledzy lmk i Youzi – taka „gwiazdka” w kwietniu, bo data 24 w pełni pokrywa się z gwiazdką grudniową :) Efekty naszych fotograficznych działań, pojawią się wkrótce na naszej stronie www.

20 kwietnia 2013   |   JERZOWIE FAJTERZY W MALBORKU :)

W dniu wczorajszym (19.04.2013) odbyliśmy wyjątkową foto-wizytę w 22 Bazie Lotniczej w Malborku. Wyjątkową, gdyż poza malborskimi samolotami MiG-29, w lotach uczestniczyła również grupa czterech brytyjskich samolotów Eurofighter Typhoon. Fotografowanie rozpoczęliśmy od statyki, podczas której mogliśmy podejść do EF2000 i obfotografować je z każdej strony. Od godz. 13.00 rozpoczęły się loty. Dla nas miały one formę kolejnych startów i lądowań zarówno MiG-29 jak i EF2000. Liczyliśmy na elementy pokazu kunsztu pilotażu nad lotniskiem ale niestety obyło się bez wyczekiwanych smaczków. Smaku za to dodał nam światowej sławy mistrz kuchni Pan Bogdan Gałązka, w którego restauracji na zamku w Malborku postanowiliśmy zjeść obiad. A tam obiad – istną ucztę w stylu krzyżackich mistrzów! O tym i o innych przygodach tego dnia już niebawem napisze nam w swojej relacji sam kichu :)

17 kwietnia 2013   |   MIGOMAR

Środa, 17 kwietnia 2013 roku był szczęśliwym dniem dla fotografów SPFL, którzy po raz kolejny w tym roku odwiedzili 23. Bazę Lotnictwa Taktycznego. Piękna pogoda i mnogość maszyn na lotach pozwoliły na ich fotografowanie w różnych miejscach i konfiguracjach, a duża ilość startów i lądowań zapewniła niezapomniane wrażenia.

11 kwietnia 2013   |   ZIMOWA WIOSNA NA EPMM

W dniu 11 kwietnia 2013 roku drużyna SPFL po raz kolejny zawitała w progi niezmiernie przyjaznej dla nas 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim. Głównym celem fotograficznym były oczywiście loty Smokerów, których w tym dniu nie brakowało. Udany dzień, obok sporej ilości startujących maszyn, urozmaiciły zróżnicowane warunki pogodowe – od słonecznej zimy i zalegającego na polach śniegu, poprzez wiosenne słońce, tęczę i opady deszczu. Na efekty zapraszamy niebawem.

5 marca 2013   |   MARCOWE ZACHODY

Początek marca to czas kiedy “balicka górka” zamienia się w miejsce przedstawienia. Przedstawienia, którego głównym aktorem jest słońce zachodzące w pobliżu osi pasa. Tradycyjne miejsce polowań na to zjawisko postanowiliśmy zmienić… i tak dzięki uprzejmości Kraków Airport fotografowaliśmy zachody z płyty lotniska. O efektach przekonacie się już wkrótce.

Strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64

Zdjęcia objęte są prawami autorskimi i nie mogą być wykorzystywane w jakikolwiek sposób bez odpowiedniego zezwolenia.