Aktualności z życia SPFL Air-Action

15 maja 2013   |   EPKK REAKTYWACJA

Maj – czas kwitnących mleczy i fotograficznych majówek. Z tej okazji ekipa SPFL dwukrotnie w przeciągu tygodnia odwiedziła lotnisko Kraków-Balice, goszcząc zarówno w części cywilnej, jak i u 3. Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej stacjonującej w 8 Bazie Lotnictwa Transportowego. Dzięki uprzejmości portu lotniczego i dowództwa mieliśmy przyjemność uwiecznić w kadrach słynne śmigłowce Mi, ale nie tylko… Na pełną galerię i relację zapraszamy już wkrótce.

24 kwietnia 2013   |   SUNSET AIR BASE

Samoloty Su-22, niezmiennie wzbudzają zachwyt wśród miłośników fotografii i lotnictwa. W roku 2012 para tych maszyn brała udział w wielu pokazach lotniczych zarówno w kraju jak i za granicą, zawsze będąc jedną z największych atrakcji tych imprez. W dniu 24. kwietnia 2013 roku odwiedziliśmy 21 Bazę Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie – miejsce gdzie Su-22 stacjonują na co dzień. Fakt, iż tego dnia odbywały się loty wieczorno nocne rozbudził nasze fotograficzne apetyty, gdyż liczyliśmy że choć część fotografii uda się wykonać w promieniach zachodzącego słońca. Duża ilość lotów, serdeczne przyjęcie w 21 BLT, oraz nasze wyśmienite humory, sprawiły iż wypad był bardzo udany – jak to ujęli nasi koledzy lmk i Youzi – taka „gwiazdka” w kwietniu, bo data 24 w pełni pokrywa się z gwiazdką grudniową :) Efekty naszych fotograficznych działań, pojawią się wkrótce na naszej stronie www.

20 kwietnia 2013   |   JERZOWIE FAJTERZY W MALBORKU :)

W dniu wczorajszym (19.04.2013) odbyliśmy wyjątkową foto-wizytę w 22 Bazie Lotniczej w Malborku. Wyjątkową, gdyż poza malborskimi samolotami MiG-29, w lotach uczestniczyła również grupa czterech brytyjskich samolotów Eurofighter Typhoon. Fotografowanie rozpoczęliśmy od statyki, podczas której mogliśmy podejść do EF2000 i obfotografować je z każdej strony. Od godz. 13.00 rozpoczęły się loty. Dla nas miały one formę kolejnych startów i lądowań zarówno MiG-29 jak i EF2000. Liczyliśmy na elementy pokazu kunsztu pilotażu nad lotniskiem ale niestety obyło się bez wyczekiwanych smaczków. Smaku za to dodał nam światowej sławy mistrz kuchni Pan Bogdan Gałązka, w którego restauracji na zamku w Malborku postanowiliśmy zjeść obiad. A tam obiad – istną ucztę w stylu krzyżackich mistrzów! O tym i o innych przygodach tego dnia już niebawem napisze nam w swojej relacji sam kichu :)

17 kwietnia 2013   |   MIGOMAR

Środa, 17 kwietnia 2013 roku był szczęśliwym dniem dla fotografów SPFL, którzy po raz kolejny w tym roku odwiedzili 23. Bazę Lotnictwa Taktycznego. Piękna pogoda i mnogość maszyn na lotach pozwoliły na ich fotografowanie w różnych miejscach i konfiguracjach, a duża ilość startów i lądowań zapewniła niezapomniane wrażenia.

11 kwietnia 2013   |   ZIMOWA WIOSNA NA EPMM

W dniu 11 kwietnia 2013 roku drużyna SPFL po raz kolejny zawitała w progi niezmiernie przyjaznej dla nas 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim. Głównym celem fotograficznym były oczywiście loty Smokerów, których w tym dniu nie brakowało. Udany dzień, obok sporej ilości startujących maszyn, urozmaiciły zróżnicowane warunki pogodowe – od słonecznej zimy i zalegającego na polach śniegu, poprzez wiosenne słońce, tęczę i opady deszczu. Na efekty zapraszamy niebawem.

5 marca 2013   |   MARCOWE ZACHODY

Początek marca to czas kiedy “balicka górka” zamienia się w miejsce przedstawienia. Przedstawienia, którego głównym aktorem jest słońce zachodzące w pobliżu osi pasa. Tradycyjne miejsce polowań na to zjawisko postanowiliśmy zmienić… i tak dzięki uprzejmości Kraków Airport fotografowaliśmy zachody z płyty lotniska. O efektach przekonacie się już wkrótce.

28 lutego 2013   |   MIŃSK JAK BALICE

Dnia 27 lutego 2013 roku, ekipa SPFL po raz pierwszy w tym sezonie miała przyjemność gościć w 23 BLOT w Mińsku Mazowieckim. Oczekiwania były duże, wszyscy byli już głodni widoku i dźwięku dopalaczy naszych pięknych Fulcrumów. Niestety, tego dnia z różnych przyczyn dane nam było zobaczyć tylko jednego MiG-a 29, w zamian natomiast, los uraczył nas widokiem wielu innych maszyn.

9 stycznia 2013   |   BRYZY i CASY NA START!

Donosimy z przyjemnością, iż rozpoczęliśmy sezon fotograficzny. Na dobry poczatek wybraliśmy się na loty metodyczne do 8 Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie. Zdjęcia niebawem.

21 grudnia 2012   |   EPKS – POŻEGNANIE SEZONU 2012

W dniu 19 grudnia 2012 roku fotografowie SPFL obrali kierunek: Krzesiny i 31. Baza Lotnictwa Taktycznego, aby zmierzyć się po raz ostatni w tym roku z polskimi jastrzębiami. Niestety jakieś fatum wisiało w tym dniu nad wszystkimi. Niska podstawa chmur oraz gęsta mgła uniemożliwiły starty maszyn. Odwołano loty. Pozostała tylko i aż sesja hangarowa oraz krzesińskie mini-muzeum.

14 grudnia 2012   |   AN-2 – RANDKA NA DO WIDZENIA !

Miło nam poinformować, iż dzięki uprzejmości Dowództwa Sił Powietrznych nasze stowarzyszenie mogło być uczestnikiem wyjątkowego zadania. Przypadł nam zaszczyt udziału w sesji zdjęciowej kończącej 62 letni okres pracy samolotu An-2 w służbie biało-czerwonej szachownicy. Zapraszamy wkrótce do działu “Gdzie i kiedy byliśmy”…

Strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

Zdjęcia objęte są prawami autorskimi i nie mogą być wykorzystywane w jakikolwiek sposób bez odpowiedniego zezwolenia.